תכונות עיקריות שמפרידות בין אמן חושים לקוסם

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

שניהם עומדים על במה, מופיעים בפני קהל וגורמים לאנשים שיושבים מולם להיות המומים. על פניו, נשמע שאין הבדל משמעותי (אם בכלל) בין אמן חושים לקוסם, אבל ההפך הוא הנכון. אם מצאתם את עצמכם תוהים: "מה ההבדל בין השניים והאם יש תכונות שונות לכל אחד מהם?" אז תדעו שהגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נציין בפניכם את התכונות העיקריות שמפרידות בין אמן חושים לקוסם. 

 

תכונה ראשונה – חוש שישי לעומת טריקים

הייתם בהופעה של אמן חושים? אם כן, בטח שאלתם את עצמכם לא פעם "איך הוא עשה זאת?". הסיבה לכך היא שלאמני חושים יש חוש שישי. יש להם את היכולת לבצע תרגילים שונים שקוסם לא יכול לעשות. החוש השישי מאפשר להם להשתמש ביכולות מיוחדות שמאפשרות להם לבצע את התרגילים הבאים:

  • הזזת חפצים ממקום למקום באמצעות כוח המחשבה בלבד
  • קריאת מחשבות של היושבים בקהל

קוסם לעומת זאת, עושה שימוש בטריקים. הוא מחבר חוט דק וכמעט בלתי נראה לחפצים, כך שנראה שהוא מזיז אותם בעצמו, אבל בפועל מדובר באיש הסאונד שנמצא מאחורי הבמה. אמן החושים ממש מזיז את החפצים בעצמו, בכוח המחשבה בלבד. כך שהתכונה הראשונה שמפרידה בין השניים היא החוש השישי הייחודי לעומת הטריקים הפשוטים.

 

תכונה שנייה – כריזמה

יכול להיות שאתם חושבים כעת שלשני האמנים (אמן חושים וקוסם) יש כריזמה, אבל מבט קצר על הופעה של אמן חושים מומלץ לעומת הופעה של קוסם מומלץ, תגרום לכם לראות ברגע את ההבדל. לקוסם יש כריזמה רגילה.

הוא עולה על הבמה, קורא בקול "שלום לכל הנוכחים וברוכים הבאים למופע הקסמים הגדול.." לעומת זאת, אמן חושים עולה לבמה באופן אחר, עם כריזמה ייחודית משלו, כזו שכובשת את הקהל ברגע וגורמת לו להעתיק את נשימתו. תכונה זו נחשבת לבולטת ביותר מבין התכונות העיקריות שמפרידות בין השניים.

 

תכונה שלישית – ביטחון עצמי

קוסמים עולים לבמה כשהם יודעים את הטריקים שהם צפויים לבצע, אבל לא תמיד יש להם את הביטחון שהם יצליחו. מה הכוונה? הכוונה למקרים שבהם קוסם עולה להופיע עם כובע "קסמים". כדי שהקסם יבוא לידי ביטוי, הכפתור שבכובע צריך לעבוד. מה יעשה הקוסם אם יגלה במהלך המופע שהכפתור נתקע ולא עובד? הוא כנראה יצטרך להצטער בפני הקהל ולהמשיך לקסם הבא.

מדובר במצב שפוגע באופן אנוש בביטחון העצמי של הקוסם בכל הנוגע להמשך ההופעה. מצב שכזה לא צפוי לקרות לאמן חושים, שכן, הוא מבצע את התרגילים שלו תוך שימוש ביכולות קיימות שלא עשויות להיעלם לפתע.

אלו היו התכונות העיקריות שמפרידות בי אמן חושים לקוסם, כעת אתם יודעים שמדובר בהבדלים מהותיים. כך שאם אתם מתכננים להגיע למופע של אחד מהשניים, תוכלו לדעת בוודאות מה ההבדלים ביניהם ולשתף את הנוכחים במקום. מאחלים  שתיהנו מההופעה!

קוֹסֵם

 

כתבות נוספות
שאולי תאהבו