רשלנות רפואית עקב אי מתן טיפול בסטרואידים בלידה מוקדמת

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

לידה מוקדמת הינה מצב רפואי רגיש, המצריך טיפול רפואי מתאים בעיקר עבור העובר הנמצא במצב של סיכון. בדרך כלל כשמדובר בלידה מוקדמת, יינתן טיפול בסטרואידים שמטרתו בעיקר להגן על העובר. במצבים בהם לא ניתן טיפול סטרואידי הולם, יתכן וישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. 

 

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה תהיה כל פעולה רפואית שאינה תקינה במהלך הלידה ובשלבי ההכנה ללידה או מיד לאחריה, אבחון רפואי שגוי או חוסר אבחון רפואי, אי מתן תשומת לב ראויה לתסמינים רפואיים, ביצוע טיפול באופן לקוי או אי ביצוע טיפול נדרש ועוד, כאשר אלה גרמו לנזק ליולדת או לתינוק. למידע נוסף על רשלנות רפואית בלידה מומלץ להיכנס לאתר – https://www.df-law.co.il.

 

מה מטרת טיפול בסטרואידים בלידה מוקדמת?

לידה מוקדמת הינה מסוכנת בעיקר לעובר שנולד פג ועל כן לא סיים התפתחותו. במצב כזה ריאותיו של הפג הינן חלשות ולא תמיד יהיו מסוגלות לתפקד באופן עצמאי. על מנת לחזק את ריאותיו של העובר ניתן טיפול בסטרואידים לאם. אותם סטרואידים מחזקים את ריאות העובר בטרם נולד כפג. במצבים בהם ישנו צפי ללידה מוקדמת גם אז יינתן טיפול סטרואידי המסייע במניעת הלידה המוקדמת.

 

אי מתן סטרואידים בלידה מוקדמת – האם זה רשלנות?

רשלנות רפואית תחשב לכל טיפול באופן שאינו בקונצנזוס או לפי הנוהל הרפואי, ואכן אי מתן טיפול בסטרואידים ליולדת בלידה מוקדמת הוא סטייה מהנוהל המקובל שהרי כמעט בכל לידה מוקדמת יינתן טיפול זה. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם לפי שיקולים שונים לא יינתן הטיפול וזאת לפי סוג המקרה. במצבים בהם היה צורך והיה אפשרי לתת את הטיפול אך לא ניתן ונגרם נזק לתינוק, ישנה עילה לרשלנות רפואית.

 

איך תדעו האם בוצעה רשלנות רפואית?

במצבים בהם נגרם ליולדת או לתינוק נזק, אזי שככל הנראה ישנה סבירות לרשלנות רפואית. מומלץ להתייעץ עם רופאים נוספים ועורכי דין מומחים ולתת להם את כלל פרטי האירוע, ואלה יוכלו לסייע באבחון מצב של רשלנות רפואית.

 

מה ניתן לעשות במצב של רשלנות רפואית?

במצב של רשלנות רפואית תוכלו להגיש תביעה כנגד הצוות הרפואי שטיפל בכם. התביעה תסייע למנוע מקרים נוספים בעתיד, וכן תאפשר לכם לקבל פיצויים כספיים שיעזרו לכם לשקם את חייכם ואת חיי התינוק שנפגע. מטרת הפיצויים הם בעיקר לכסות עלויות רפואיות ועלויות נוספות העולות בגין הפגיעה הפיזית שנגרמה כתוצאה מהרשלנות הרפואית.

 

רשלנות רפואית בלידה מוקדמת – אל תישארו עם זה לבד

כאמור, טיפול בסטרואידים בלידה מוקדמת הינו טיפול חשוב ומציל חיים, ומדובר בטיפול רווח במקרים אלה. במצבים שלא ניתן הטיפול בלידה מוקדמת יתכן וישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. במצבים אלה מומלץ לא להישאר לבד ולהיעזר בעורך דין מומחה בתחום.

חוֹק

כתבות נוספות
שאולי תאהבו