עידן הביג דטה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אין ספק שהעידן שבו אנחנו חיים מביא איתו אינספור אתגרים שונים. למעשה מדובר על עידן הביג דטה שבו יש כל כך הרבה מידע, עד כי עולה הסוגיה: איך מאחסנים אותו? איך שולפים אותו? ועד כמה הוא באמת אמין? כאשר האינטרנט והחיים הווירטואליים רק פרצו לחיינו הדברים נראו אחרת ולא יכולנו להאמין שיום אחד זה יהפוך לכל כך הרבה מידע שלמעשה לא פשוט לאחסן אותו. עם זאת, היום כבר ברור שזה המצב וקיימים לא מעט אתגרים בפני המומחים בתחום. לא רק שצריך לאחסן את המידע, אלא גם צריך לבדוק האם הוא אמין, האם אפשר להשתמש בו ויש לא מעט תחומים שבהם גם נרצה לשלוף אותו בצורה מהירה. משמעות הדברים היא שהמידע הזה צריך להיות מאוחסן בצורה כזאת שגם שליפתו תהיה מהירה, מה שמסביר מדוע לא מעט מומחים בעולם כולו עובדים על העניין הזה.

אחסן  דיגיטלי

באיזה תחומים יש צורך בביג דאטה שניתן לשלוף בקלות?

כפי שהזכרנו לעיל, בעידן שבו אנחנו חיים יש לא רק כמויות אדירות של מידע, אלא יש גם צורך לשלוף אותו במהירות לא פעם. ישנם לא מעט תחומים שיכול להיעשות בהם שימוש במידע הרב, כמו לדוגמא:

  • משטרה ומודיעין צבאי – מתוך כל המידע המתפרסם בפלטפורמות שונות כמו פייסבוק, טוויטר וכדומה, ניתן לא פעם לזהות פשעים עתידיים ובצורה כזאת למנוע אותם.
  • ביולוגיה – כדי לאתר פגמים גנטיים ניתן לא פעם להשתמש במידע ובמיפוי גנום.
  • ספורט – בעזרת מאגרי המידע השונים ניתן להוציא מידע, לנתח תוצאות ולהגיע למסקנות שונות לגבי קבוצות, ענפי ספורט ואימונים שונים.

כמובן שישנם עוד הרבה תחומים אחרים שבהם ניתן לעשות שימוש בכל אותם מאגרי מידע, כמו לוחמת סייבר, תעשייה, מסחר ועוד. למעשה ניתן לומר שהתחום הזה נוגע לכל הענפים שבהם אנחנו מתעסקים ומכאן החשיבות הגדולה למציאת פתרונות הקשורים לעניין הזה.

האם קיימים כבר פתרונות מתאימים?

עד כה דיברנו על החשיבות, על הקשיים ועל האתגרים השונים בתחום, אך האם כבר קיימים מספר פתרונות? התשובה היא בהחלט כן. אי אפשר לצפות, בעידן המודרני שבו אנחנו חיים, שתהיה קיימת רק בעיה ולא נמצא לה גם פתרונות, ובטח שלא אם מדובר על בעיה שנוגעת לכל כך הרבה אנשים בעולם. אם ניקח לדוגמא את תחום חיפוש המידע, הרי שגוגל ואמזון, המובילה במחשוב ענן, נותנות את הפתרון הכי טוב, יעיל ושימושי שקיים היום. קיימים גם לא מעט פתרונות מודרניים וחדשניים בתחומי הסטטיסטיקה, האחסון הדיגיטאלי ועוד, כך שאין ספק שהדברים נמצאים בתנועה. מה שבטוח ניתן לומר על עידן הביג דטה, זה שהוא שינה את חיינו מהקצה אל הקצה, שכן בעוד שלפני עשרות שנים ילדים חיפשו מידע באנציקלופדיה, הרי שהיום הכול נעשה תוך שליפה והעברה של מידע בעזרת יישומון כזה או אחר.

כתבות נוספות
שאולי תאהבו