לא מה שחשבתם – הכירו את עולם הקוסמות

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

קוסמים הם אמנים, מספרי סיפורים, פילוסופים ומרפאים. הם גם חוקרי אשליות מיומנים וקוסמים שיכולים לגרום לך לראות עד כמה מהעולם הסובב אותך הוא שקר. כמה קוסמים משתמשים בכישוריהם כדי לרמות אנשים; אחרים משתמשים בהם כדי להגן על החפים מפשע מפגיעה או להכניס אור לפינות שהיו חשוכות קודם לכן.

בלי קשר, לקוסמים יש דבר אחד במשותף: הכוח לגרום לשקרים להיראות אמיתיים ואמיתות להיראות… ובכן, אמת. בפוסט זה בבלוג, נחקור את עולם הקסם ואת העוסקים בו – מקוסמים מפורסמים בהיסטוריה ועד ל"סלבריטאים" מודרניים עם התמחויות מהחיים האמיתיים שעשויים להיות כרוכים בתחבולות או לא.

 

מה זה קסם?

קוסם הוא בעל היכולת לבצע טריקים עם הפריטים והטכניקות שכולנו מכירים. ניתן להשתמש בקסם לבידור, ריפוי או כל מספר דברים. בקיצור, קסם הוא טריקים שמשתמשים בפריטים ובטכניקות שעומדות לרשותנו כדי ליצור אשליות חזותיות ושמיעתיות. ישנם שלושה סוגים עיקריים של קסם: קלף יד, קסם קלפים ואשליה.

 

ההיסטוריה של הקסם

קסם קיים בצורה כזו או אחרת כבר אלפי שנים. זה הפך למקצוע לראשונה במאה ה-11, למרות שזה לא התקבל כמקצוע עד המאה ה-20. בתקופת הרנסנס, כמה קוסמים התפרסמו באמצעות האינטראקציות שלהם עם העשירים והחזקים, במיוחד המלכים של אירופה. כמה מהקוסמים המפורסמים ביותר בכל הזמנים היו הקוסם הספרדי פרנסיסקו דה שופט, הקוסם האנגלי רוג'ר בייקון והקוסם הערבי אלאדין.

 

הקוסמים של מצרים העתיקה

הקוסמים הידועים ביותר בהיסטוריה היו ללא ספק הפרעונים המצריים: אנוביס, אוזיריס והורוס. כל אחד מהם התפרסם בזכות יכולתו לבצע קסמים, אולי בגלל שהקסם היה חלק מהדת עבורם, או אולי בגלל שהם היו גאונים מעשיים שהשתמשו בכישוריהם כמיטב יכולתם.

להלן כמה מהתחבולות המפורסמות ביותר שביצעו הקוסמים המצרים: תחבולות הורוס: הורוס מתואר כבז, וזו הסיבה שצירוף המקרים המצרי עם יכולתו של הבז "לראות דרך" חפצים מסקרן. במציאות, העיניים שלנו הן האיברים המושלמים והחזקים ביותר בגוף, והן יכולות לזהות בקלות עצמים זעירים שהבז לא יכול לראות.

תחבולות אוזיריס: אוזיריס היה המלך המצרי הראשון שהאמינו שהוחזר לחיים לאחר המוות, אז באופן טבעי, התחבולות שלו התמקדו בהחייאת המתים. בין הטריקים המפורסמים ביותר שלו: תחייתו של אוזיריס ושיבתו של פרעה. סט טריקים: סט הוא אל השמש והאפוקליפסה, אז הגיוני שהוא יהיה אל האשליה. בין הטריקים המפורסמים ביותר שלו: ההופעה של סט, מופע הדמדומים ופרידות דרכיים.

 

קוסמים גדולים של ההיסטוריה

במאה ה-20 עלו כמה קוסמים ידועים הקשורים לתנועת העידן החדש, ביניהם אליסטר קראולי, מקס היינדל וינוס ריכטר. בין הקוסמים ההיסטוריים המפורסמים ביותר בכל הזמנים הם הקוסמים העות'מאנים סיגל וזוסק. סיגל וזוסק ידועים אולי בעיקר ביכולתם לבצע את קסם הקינמון, שכלל אותם לא רק בביצוע קסמים אלא גם לגרום לאוכל להופיע ולהיעלם לנגד עיניהם.

 

סיכום

לקסם יש היסטוריה עשירה ומרתקת, והוא עדיין חלק חשוב מאוד מהתרבות האנושית. בין אם זה למטרות בידור או למטרות רוחניות, לקסם יש יתרונות רבים. בעוד שאנשים רבים אולי לא מבינים את עקרונות הקסם, ברגע שהם לומדים על זה, הם יכולים להתחיל להעריך את היתרונות של היכולת לעשות טריקים שנראים חלק מחיי היומיום.

קוסם

כתבות נוספות
שאולי תאהבו