מה עדיף להגיש באירוע – יין לבן או אדום?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

בחירה נכונה של יין היא  תנאי לאירוע מוצלח.

אבל איך בוחרים את הסוג הנכון, מה בעצם ההבדל בין הזנים ולמה לא להגיש גם וגם? הנה כל התשובות

ההצלחה של אירוע פרטי או עסקי תלויה לעיתים קרובות בסוג התפריט שמושג לאורחים. ככל שהתפריט מגוון ואקסקלוסיבי יותר, כך עולה הסיכוי שהאורחים יהיו מרוצים ויסיימו את האירוע עם טעם מתוק. עם זאת, במסגרת בחירת התפריט חשוב להתייחס לא רק אל חומרי הגלם או המנות אלא גם אל האלכוהול.

ההתלבטות הנפוצה היא בדרך כלל בין יין אדום ולבן. בשני המקרים מדובר על משקה קלאסי שעולה בקנה אחד עם הצרכים והציפיות של כל אורח מעל גיל 18, אז לכן מבססים עליו את שאר תפריט האלכוהול ואפילו את המנות הראשונות, העיקריות והקינוחים. עם זאת, יש הבדל בין יין אדום ולבן וחשוב להכיר אותו אם רוצים לדעת מה להגיש באירוע.

 

הבדלים בין יין לבן ואדום

יין אדום מכינים משילוב של קליפות הענבים, בעוד ביין הלבן אין צורך בקליפות. זה ההבדל שעומד בבסיס המאפיינים השונים של כל סוג יין והוא גם צפוי להשפיע על הארומה, על הטעם ובמקרים מסוימים אפילו על הכמות הנצרכת עד להרגשת השפעת האלכוהול. בנוסף ובניגוד למה שנהוג לחשוב, אפשר להפיק יין לבן מענבים אדומים – כל עוד מפרידים בין הזג לציפה טרם תהליך ההתססה.

 

התאמת היין לתפריט ולא לאירוע

הסוד של הגשת אלכוהול באירוע הוא להתאים אותו לתפריט. במקום לנסות לחשוב איזה סוג של יין אדום יתאים לחתונה ואיזה סוג של יין לבן יתאים לערב גיבוש של העסק, צריך לבדוק מה יש בתוך התפריט. באמצעות בדיקה של התפריט אפשר לדעת היטב איזה יין ישתלב עם הארוחה ומה יחמיא יותר למנות מסוימות לעומת מנות אחרות.

 

איזה מנות מגישים לצד כל יין?

המטרה של התאמת יין לסוג הארוחה היא להשיג תוצאה של הרמוניה בין הטעמים ואף למנוע ניגודים מיותרים. אז נכון שבכל מסעדה מכובדת יש מלצר יינות שאמור לדעת איך לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, אבל יכול להיות שבאירוע פרטי האחריות תהיה של מפיקי האירוע. במקרים כאלה, אפשר למשל לנסות להיעזר בטעם האישי ובהיכרות עם המנות שיש בתפריט.

 

דג ליין לבן, בשר אדום ליין אדום

ההמלצה הגורפת היא להתאים סוגים שונים של יין לבן אל מנות שמבוססות על דגים. בין אם מדובר על דגי דניס או על סלמון, יין לבן ככל הנראה יחמיא למנות בצורה הטובה ביותר כי הוא ישאיר להן את המקום לבוא לידי ביטוי בחך של הטועמים. מנגד, יין אדום יתכתב דווקא עם מנות של בשר אדום ובהן עם קדירות, סטייקים, אנטריקוט, עוף וכן הלאה.

 

כוסות

כתבות נוספות
שאולי תאהבו