כיצד לייצר טבעת אירוסין ממדפסת תלת ממדית?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

תחום הצורפות קיים מזה אלפי שנים, ועבר תהפוכות רבות עקב התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות. כשמדובר בייצור של טבעות אירוסין- אנו יכולים למצוא כיום שיטות מסורתיות ועתיקות, לצד שיטות חדשניות כמו הדפסה במדפסת תלת מימדית. הטכנולוגיה של הדפסה תלת מימדית שידרגה תחומי תעשייה רבים, ובכל הנוגע לייצור תכשיטים- היא מקצרת כיום את זמן הייצור באופן משמעותי, ומאפשרת הכנת הזמנות אישיות מורכבות במהירות שיא.

ייצור טבעת אירוסין- פעם והיום

תחום הצורפות קיים מזה אלפי שנים, ועוסק בתורת ייצור התכשיטים השונים, המסמלים עבורנו תחושות ורגשות, חיבורים נפשיים, סמל מעמד וסטאטוס, אירועים מיוחדים, וערך אומנותי. חלק משיטות ייצור הטבעות מלוות אותנו זמן רב, והן עדיין חיות ובועטות. צורפים רבים מעדיפים את השיטות הקלאסיות, עקב הערך האומנותי, התהליך, והקרבה לתכשיט בעת יצירתו. בין השיטות הוותיקות נוכל למצוא למשל חיתוך של מתכת, כיפוף שלה לצורה הרצויה, ולבסוף ליטוש ועידון של התכשיט. שיטה נוספת היא יציקת שעווה בצורה הרצויה לתכשיט, מריחת חומר דמוי טיח מסביב, ושריפה בתנור עד להיעלמות השעווה והישארות שבלונת הטיח- שבה ניתן ליצוק את המתכת המותכת ליצירת התכשיט. כשמדובר בייצור של טבעות אירוסין מיוחדות בהזמנה אישית, זמן הייצור התקצר משמעותית, עם כניסתה של השיטה המבוססת על הדפסה תלת מימדית של תכשיטים.

הדפסה תלת מימדית של טבעות אירוסין

בשנים האחרונות, המדפסת התלת מימדית הטביעה את חותמה בתחומי התעשייה השונים, וביניהם גם בתחום הצורפות וייצור טבעות האירוסין. תהליך ההכנה מבוסס על יצירת דגם מדויק של התכשיט משעווה, או חומר אחר. יצירת דגם זה יכולה להיעשות יחד עם הלקוח המעוניין להזמין טבעת בהזמנה אישית, ומאפשרת לו לראות את התכשיט בגודלו וצורתו המקוריים- עוד טרם הכנתו. תוכנת המחשב שדרכה מבצעים את ההדפסה התלת מימדית, מאפשרת לצורפים להגיע לרזולוציות מרשימות, שלא מתאפשרות בשיטות ייצור אחרות. לאחר יצירת ואישור הדגם- ניתן ליצור באמצעותו שבלונת גבס שתאפשר את יציקת התכשיט באופן המדויק, ולאחר מכן לבצע את התהליכים הסופיים כמו ליטוש, שיבוץ יהלומים, וכדומה. טכניקת ההדפסה התלת מימדית, מאפשרת לייצר טבעות אירוסין מוזמנות אישית במהירות שיא עבור הלקוח, ומאפשרת שירות מדויק ומהיר.

בעבר, הזמנת טבעת אירוסין מותאמת אישית הייתה פרויקט של ממש. השיטות הוותיקות לייצור טבעות לוקחות זמן רב, ועלותן גבוהה יותר כתוצאה מכך. עם כניסתה של המדפסת התלת מימדית לתחום ייצור התכשיטים, נראה שעידן חדש הגיע. הדפסה תלת מימדית מאפשרת יתרונות רבים, ביניהם הדמיה ממשית של התכשיט עוד טרם תחילת הכנתו, רזולוציות ייצור גבוהות, מחירים אטרקטיביים, וזמן ייצור נמוך משמעותית. בעוד חלק מהצורפים עדיין משתמשים בשיטות הותיקות יותר, רבים מיצרני התכשיטים עושים שימוש בהדפסה תלת מימדית, על מנת להעניק ללקוחותיהם שירות מהיר ומדויק, גם כשמדובר בהזמנות מורכבות.

טבעות מזהב

כתבות נוספות
שאולי תאהבו