התחתנתם בלי לעשות הסכם ממון? עדיין לא מאוחר מידי!

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

פוסט אנונימי שפורסם על ידי בחור צעיר ברשתות החברתיות לפני כמה ימים, הוביל לסערה גדולה ברשת. נסביר שמדובר באדם שהתחתן לא מזמן וגילה ששכח לחתום על הסכם ממון. לצערנו, מרבית התגובות שנכתבו בפוסט היו שגויות והנחו את הבחור הצעיר שלא לעשות דבר. מדריך זה עולה לרשת כדי לתקן את העוול שנוצר מתוך חוסר הבקיאות של הגולשים בנושא. נזמין אתכם לקרוא את השורות הבאות, כדי שתוכלו לגלות מה צריך לעשות במצב שכזה.

 

מה זה בעצם הסכם ממון?

בחרנו לפתוח את המדריך בהסבר קצר אודות ההליך שלשמו התכנסנו כאן היום, כדי ליישר קו עם מי שטרם הכירו בו. נציין שמדובר בחוזה שנחתם על ידי בני הזוג מול עורך דין. מטרת החוזה היא להסדיר את כל ענייני הממון של השניים, כדי שהם יוכלו להתנהל בקלות יחסית בעת גירושין או בעקבות פטירה של אחד מבני הזוג. נדגיש שהחוזה מכיל את הפרטים הבאים:

  • בעלות על נכסים
  • מזונות
  • חשבונות בנק ועוד

מה זה בעצם הסכם ממון

כך תחתמו על הסכם ממון לאחר הנישואים

החתימה על הסכם ממון לאחר נישואין מחייבת החלטה משותפת מצד שני הצדדים. אם שוחחתם על כך והחלטתם לבצע את ההליך החשוב, עליכם לפנות לעורך דין שיסייע בסידור סעיפי ההסכם. חשוב לציין שמוטלת עליכם האחריות בכל הנוגע להכנת רשימה יסודית שתכלול את כל הרכוש שיש ברשותכם. כאשר יש צורך בפירוט מעמיק אודות חובות שצברתם במידה ויש כאלה.

 

למה חשוב לערוך הסכם ממון לאחר הנישואים?

בחרנו להתעכב על החשיבות שבעריכת הסכם ממון לאחר נישואים, כדי שתדעו שמדובר בכלי משפטי יעיל וחיוני. נציין שהסכם זה יקנה לכם שקט נפשי במידה ותיפרדו בהמשך. שכן, תוכלו להיות בטוחים בכך שחלוקת הרכוש שתתבצע במצב שכזה, תתקיים בהתאם לתנאים שהוחלטו על ידיכם תוך שיקול דעת. מי שלא יחתמו על הסכם שכזה לאחר הנישואים, עשויים למצוא את עצמם בהליך גירושים קשה שכולל וויכוחים מורכבים שנוגעים לחלוקת הרכוש.

למה חשוב לערוך הסכם ממון לאחר הנישואים

חשיבות הפנייה לעורך דין מומלץ

בשלב זה אתם מבינים את כוחו של הסכם הממון. ברור לכם שמדובר במסמך חשוב שצריך להיחתם תוך הסתייעות בעורך דין שנחשב לשם דבר בתחום. רגע לפני סיום המדריך, נכוון אתכם לבחירה נכונה ונמליץ לבדוק פרטים אודות עורכי הדין שקיבלו המלצות רבות מצד בני זוג שהסתייעו בהם בעבר.

שימו לב, כדאי להימנע מקריאת חוות דעת שנכתבו ברשתות החברתיות, משום שאלה לא תמיד מהימנות. תקדישו זמן לקריאת חוות הדעת שמופיעות בלשונית הביקורות של גוגל. שכן, זו מרכזת פרטים עדכניים ומהימנים.

 

השורה התחתונה

בני זוג שהתחתנו מבלי לחתום על הסכם ממון טרם החתונה, צריכים לפנות לעורך דין שסייע להם בעריכת החוזה בהקדם האפשרי. בשלב זה אתם מכירים במידע חשוב זה, כך שנותר לכם רק להעביר אותו הלאה ולהעלות את המודעות לנושא.

התחתנתם בלי לעשות הסכם ממון עדיין לא מאוחר מידי!

כתבות נוספות
שאולי תאהבו