האם לנכים מגיע פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אם אתם או יקיריכם בעלי אחוזי נכות, חשוב שתדעו כי בעלי אחוזי נכות רפואית שנקבעה לתקופה של מעל 185 יום, מזכה בקבלת פטור ממס הכנסה. פטור ממס עשוי לחסוך תשלום של מאות שקלים מידי חודש ולא כדאי לוותר עליו במקרה זכאות. כדאי להכיר את הנושא למיצוי מלוא הזכויות הרפואיות הקיימות. כאן ריכזנו עבורכם מידע על פטור ממס הכנסה לבעלי זכויות רפואיות.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

על כל הכנסה בישראל אנו כעובדים, מחויבים לשלם מס הכנסה. השכירים משלמים את המס ישירות מתלוש השכר שלהם והעצמאים משלמים אותו במקדמות המס החודשיות. כל אדם משלם מס בגובה אחר, בהתאם לנתונים האישיים שלו. גובה המס נגזר מגובה ההכנסה החייבת במס ומנתוני העובד.

נתונים אישיים עשויים להקנות לעובד נקודות זיכוי ומדרגות מס המקנות לו הנחה בתשלום המס המדובר. מדרגת המס הראשונה לדוגמא, נכון ליום כתיבת שורות אלו, עומדת על 10% מגובה ההכנסה… סכומי ההנחה עשויים להגיע לסכומים משמעותיים. אך המקסימום הוא 50% מגובה ההכנסה.

לעומת זאת, בעלי נכות רפואית, עשויים לקבל פטור ממס הכנסה הפוטר אותם באופן גורף מתשלום מס הכנסה. בצורה כזו הם יכולים לכלכל את עצמם טוב יותר כאשר הם לא נדרשים לשלם מס הכנסה. למרות קבלת הפטור, הם מחויבים להמשיך דיווח מלא למס הכנסה על כל הכנסותיהם בתקופת הזכאות לפטור.

 

אילו נכויות מזכות בקבלת פטור ממס?

כדי שלא כל ישראלי ממוצע ידרוש פטור ממס הכנסה בהצהרה כוזבת על מצב בריאותי לקוי, המדינה קבעה קריטריונים כדי שהפטור יגיע לאנשים הנכונים הזקוקים לו. הבעיה היא הבירוקרטיות שצריך לעבור בדרך לקבלת הפטור.

מרוב טפסים וועדות רפואיות נדרשות, לא קשה למצוא אנשים בעלי מוגבלות העשויה להקנות להם אחוזי נכות מטעם המוסד לביטוח לאומי, שמוותרים על זכויותיהם הרפואיות מחוסר יכולת להילחם על הזכויות המגיעות להם, וחבל. אין סיבה שתוותרו על זכויות המגיעות לכם, בפרט לא כאשר הן עשויות להקנות לכם פטור ממס הכנסה.

בדיוק מסיבה זו קמו חברות וארגונים שתפקידן לסייע לבעלי זכויות רפואיות לממש את זכויותיהם לקבלת פטור ממס הכנסה וכל הזכויות הנוספות. חפשו חברה אמינה ופנו אליה. אל תוותרו על מה שמגיע לכם ביושר.

 

מי יכול לקבל פטור ממס הכנסה?

  • מי שיש לו הכנסה חייבת במס.
  • מי שנקבעו לו אחוזי נכות רפואית לתקופה של 185 יום לפחות
  • אחוזי הנכות שנקבעו לו הם בגובה של 90% לפחות. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי גם אחוזי נכות פחותים מכך עשויים לזכות את מבקש הפטור ולכן, חשוב לברר את העניין גם במקרה של ספק קל. בירור פשוט עשוי לחסוך לכם כסף רב. פנו לצורך כך לחברה מומחית בסיוע בקבלת פטור ממס הכנסה לבעלי זכויות רפואיות. בהצלחה.

פטור ממס הכנסה

כתבות נוספות
שאולי תאהבו