מיציתם את החופים? דהב היא סיני למתקדמים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

דהב, שפירוש שמה הוא זהב, היא אכן זהב למטיילים בה. דהב נמצאת כ-150 ק"מ מגבול סיני, כלומר שעתיים נסיעה והיא עיירה קטנה שפותחה מאוד עקב תיירות רבה מישראל ומהעולם כולו, הודות בעיקר לאתרי הצלילה המיוחדים שלה.

דהב היא בעצם העיירה עצמה ושני הכפרים הבדואים הנמצאים צפונית לה- משראבה ואסאלה.
בעיירה עצמה תוכלו למצוא טיילת מושקעת שמזכירה את הטיילת של אילת עם בתי קפה רבים, מסעדות רבות, חנויות בגדים ומזכרות, חנויות ציוד לצלילה והכל לצד החופים הקסומים של העיירה.
דהב הפכה להיות מוכרת מאוד בעולם בשל אתרי הצלילה המרהיבים שלה.

בצפון דהב נמצא הבלו הול המפורסם שעומקו 130 מטר והוא צמוד לחוף. בעומק 56 מטר ישנה תעלה המתחברת לים. הבלו הול הוא אחד מאתרי הצלילה האהובים ביותר בעולם, מתאים לצוללני מיכלים וצוללנים חופשיים כאחד. חשוב מאוד להישמע לכל ההוראות כאשר הולכים לצלול בבלו הול, שכן הצלילה בו יכולה להיות מסוכנת מאוד כאשר יורדים לעומק או מנסים להיכנס לתעלה. ישנו קיר מצבות ממש ליד הבלו הול לזכר כל הצוללנים שלא נזהרו בעת הירידה לעומק. מי שנשמע להוראות הבטיחות זוכה מצלילה מרהיבה באחד מפלאי הטבע של סיני.

בנוסף לבלו הול תוכלו למצוא עוד אתרי צלילה מיוחדים כמו הפעמונים, גן הצלופחים, הקניון, ריף רקס, ראס אבו הלל, האיים, אום סיד, גן המורנות ועוד.

כיוון שההיילייט של דהב הוא הצלילות תוכלו מצוא מועדוני צלילת מיכלים וצלילה חופשית רבים, וזהו בין המקומות הזולים בעולם לעשות בהם קורס צלילה. מועדוני הצלילה מוקפדים ובאיכות גבוהה מאוד עם מדריכים מכל העולם.

אם אינכם מעוניינים לצלול, דהב היא עדיין מקום נהדר לבלות בו. תוכלו להנות משוק האוכל בימי שישי בצהריים, אתר שלוש הבריכות הטבעיות המתחברות לים הפתוח, וטיולים למקומות יפים ליד דהב כמו הלגונה הכחולה עם מים בצבע טורקיז עוצר נשימה והמון רוח לקייטסרפינג, ראס אבוגלום הידוע בריפים צבעוניים ומרהיבים, ואדי אל קאני שהוא נווה מדבר עם פלגי מים מתוקים ועצי תמר, ו-ואדי אבו חשייב בו אפשר לעשות סנפלינג.

 

לינה ואירוח בדהב

אפשרויות הלינה בדהב הן רבות – החל ממלונות 5 כוכבים מפנקים, עד לחדרים להשכרה מאנשים פרטיים. ישנם קמפים מועטים בדהב, כך שאם אתם מחפשים לישון בחושה בקמפ עדיף לבדוק באזור הלגונה הכחולה וראס אבוגלום, שהם במרחק כ-10 דקות בסירה מדהב. אם אתם מעוניינים בצלילות מומלץ לישון באזורים של משראבה ואסאלה בצפון משום שהם קרובים יותר לאתרי הצלילה הגדולים, ואם ברצונכם לישון במרכז מומלץ להישאר באזור הלייטהאוס או האיל גארדן. מי שמחפש מחירים זולים יותר יכול לישון במזרח דהב ובהליכה של 15 דקות או נסיעה קצרה על אופניים (שניתן לשכור לרוב מבעלי המלון/ החדר) לחוף הים ולטיילת.

מכיוון שדהב מוכרת בעולם כולו, תוכלו למצוא תיירים מכל העולם, בניגוד לרוב אתרי סיני המאופיינים בתיירים ישראלים כמעט בלבד.

דהב היא עיירה נפלאה עם המון מה להציע לכל גיל. תוכלו לנוח בה ברוגע על שפת הים או לעשות אטרקציות שונות בכל יום.

חלל מעוצב

כתבות נוספות
שאולי תאהבו