מבחן פתע: 4 עצות לבדיקת הרכב בנסיעת מבחן

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

כשאנו מדברים על נסיעת מבחן אנו מדברים בעיקר על הרגשה. את הפירוט הטכני של הרכב ניתן לקבל בכל סוכנות רכב או באתרי מכירות רכבים, אך ההרגשה האישית שלכם בעת נסיעה על הרכב היא הרגשה שלא ניתן להמחיש לאף אדם אלא רק כאשר אתם עצמכם חווים אותה. 

אם החלטתם לבצע סדרה של נסיעות מבחן למספר רכבים ולהשוות ביניהם לפני שאתם רוכשים אוטו חדש בעסקת מימון רכב, אחד הדברים החשובים ביותר הוא עריכת רשימה מסודרת עם ההתרשמות שלכם מכל רכב בעת נסיעת המבחן. לכל אדם יש דרישות שונות שעליהם הוא שם דגש בעת רכישת רכב, יש כאלו שמהירות וכוח הם המוטיב המרכזי שהם מעוניינים לקבל מהרכב לעומת נהגים שמעוניינים ברכב בעל רמת הבטיחות הגבוהה ביותר. 

לכן, עוד לפני הנסיעה מומלץ שתכינו לכם מספר מאפיינים עיקריים שלפיהם תגדירו מה סוג הרכב שבו אתם מעוניינים בדיוק ואלו מאפיינים הם המועדפים עליכם בהשוואה למאפיינים אחרים. אך עוד לפני שתניחו את הרגל על דוושת הגז חשוב גם לבדוק מספר דברים לפני תחילת הנסיעה.

 

בדיקה מקדימה לפני תחילת נסיעה

אתם ניצבים לפני רכב שאתם מעוניינים לבצע בו נסיעת מבחן, נצלו כמה רגעים לפני התחלת הנסיעה על מנת לבדוק אותו. אחד הדברים הראשונים שתוכלו לעשות היא אחת הפעולות השגרתיות ביותר שמבצעים נהגים ונהגות ברכב – הכניסה והיציאה ממנו. עד כמה קל עבורכם להיכנס ולהתיישב במושב הנהג? האם היציאה מהרכב פשוטה או מצריכה מאמץ מסוים מכיוון שהמושבים נמוכים מדי?

כל אלו הם דברים שרוב האנשים אינם שמים אליהם לב אך הם משפיעים על ההנאה שלכם מהרכב לאחר מכן בשימוש יום יומי. כעת, לאחר שנכנסתם אל הרכב בדקו את האבזור שמגיע ברמת הגימור בדגם הרכב. יתכן שהיא מספקת אתכם או שתעדיפו להכניס פיצ'ר נוסף בתוספת תשלום או פשוט לבחור בדגם של יצרן רכב אחר שבו כבר מצוי אותו פיצ'ר ללא כל תוספת תשלום. 

גם תא המטען ברכב הוא אלמנט חשוב למי שזקוק למקום אחסון גדול, כך שרכב מסוג האצ'בק לדוגמה יהיה בחירה גרועה עבורכם למרות הנראות החיצונית הספורטיבית המפתה שלו. הדבר נכון גם לגבי מרווח פנים הרכב ונוחות השימוש מכיסא הנהג במערכת המולטימדיה שמצויה בדגם הרכב שנבדק.

כעת לאחר שבדקתם בדיקה ראשונית את הרכב תוכלו להתחיל בנסיעה ולצאת לדרך. 

 

עצה מס' 1: "חבר מביא חבר"

האמרה הידועה "חבר מביא חבר" שמוכרת היטב במבצעי הנחות של חברות או כשיטת גיוס עובדים נכונה גם במקרה זה של בדיקת הרכב בנסיעת מבחן. הרעיון שעומד מאחורי זה הוא פשוט – מה שאתם רואים, או יותר נכון, מה שאתם לא רואים, החבר מסוגל לראות. 

מרצדס

לא רק זאת אלא שהגעה של חבר נוסף לנסיעת המבחן עוזרת לכם להבין טוב יותר את חווית הנסיעה מצד אלו שלא נוהגים ברכב, האם הישיבה מאחור נוחה או צפופה ונוקשה? האם הישיבה במושב לצד הנהג נוחה או קופצנית? 

בזמן שאתם עסוקים בנהיגה ובדיקת היגוי הרכב, החבר שלכם שם לב לפרטים כמו: ביצועי הרכב, חווית הנסיעה בו, האם הרכב מתאים לך? היכן מניחים מכשירים שונים כמו טלפון נייד? האם היציאה והכניסה ממושבי הרכב נוחה או מסורבלת? ועוד דברים רבים שעין נוספת יכולה לעזור לך בזמן נסיעת המבחן. 

 

עצה מס' 2: ביצועי הרכב במצבים משתנים

כשאתם מתחילים נסיעת מבחן ברכב כמו סיאט איביזה אחד הדברים החשובים ביותר הוא לבחון כיצד הרכב מגיב במצבים משתנים. הכוונה היא לנסות ולבחון את הרכב בסיטואציות שונות שבאות לידי ביטוי בחיי היום יום. 

אחד הדברים שניתן לבדוק הוא כיצד הרכב מגיב בנסיעות בפקקים. כיום בעידן הוירטואלי והדיגיטלי הרבה דברים שלא הכרנו יכולים להשפיע על רמת ואיכות הנסיעה שלנו ברכב. אמנם האפשרות להיכנס לפקק אינה נראית כדבר מלהיב כל כך, אך לעיתים קיימים עומסים קטנים בכניסות ויציאות מצמתים או כיכרות תנועה בתוך העיר שניתן לנצל אותם ולבחון כיצד הרכב מגיב בהאטה, עצירה והאצה. 

האם נוח לכם ללחוץ על דוושת הבלם באופן עקבי? או שהדבר משפיע עליכם לאחר זמן מה בסימני לחץ בגב התחתון? ובכלל ככל שתשהו יותר ברכב תכירו מהר יותר את היתרונות והחסרונות שלו בעת נסיעה.

לא רק זאת אלא סיטואציות נוספות כמו זינוק בעליה של הרכב יכולות להצביע על יכולתו של הרכב להגיב במהירות. האם ברגע שאתם עוזבים את דוושת הבלם הרכב מתחיל להידרדר לאחור או עומד במקום? וכמה זמן לוקח לרכב להגיב לאחר הלחיצה על דוושת הגז?

אחד הדברים שמעידים על תגובה מהירה וכוח של הרכב הוא ביצוע של האצת מהירות תוך כדי נסיעה, בדיקה של הרכב בהעלאת המהירות שלו יכולה להצביע על יכולת ביצוע עקיפה מהירה של רכב אחר ומעבר בטוח לנתיב הימני – דבר שכמעט כולנו נוהגים לבצע בנסיעות בין עירוניות. האם הרכב מסוגל לבצע זאת בצורה מהירה וטובה?  

 

עצה מס' 3: ביצוע חניה

מי חושב לבצע חניה של הרכב בעת נסיעת מבחן? הרי כל מהות נסיעת המבחן היא נסיעה, אך אחד הדברים החשובים במבחן הרכב הוא ביצוע חניה ובפרט חניה בין שני רכבים. הדבר הזה חשוב עבורכם מפני שכאן נמדדת בעיקר יכולת שדה הראייה ותמרון הרכב.

למרות קיומן של מצלמות חניה שעוזרות מאוד בתמרון, עדיין יש צורך לבדוק את מראות הצד ברכב וגם את יישור הרכב קדימה ועד כמה הפגוש הקדמי שלו מסתיר לכם את שדה הראייה. כל רכב מאפשר לנוהג בו שדה ראייה שונה ולכן עליכם לבדוק האם הרכב שבו אתם נוסעים יוצר עבורכם שדה ראייה מיטבי שאיתו אתם מרגישים בטוחים. 

 

עצה מס' 4: חיסכון בדלק 

החידושים האחרונים בעולם הרכבים, התייקרות מחירי הדלק בעבר והמגמה למעבר לרכבים ירוקים יותר הביאו יצרניות רכב רבות לייצר דגמי רכבים חסכוניים יותר בדלק כמו רכבי ההיברידי או הרכבים החשמליים.

לכן כאשר אתם באים לבחון רכב חדש ראוי לבדוק את כמות צריכת הדלק שהרכב מספק ובשל המגבלה שאתם נתונים בה בנסיעת המבחן הקצרה, המידע שתוכלו להסתמך עליו יהיה נתוני יצרן הרכב על צריכת הדלק, אמנם אלו לא נתונים מדויקים בהשוואה לבדיקה אמיתית בעת נסיעה אך אם תשוו זאת לנתוני יצרני רכב אחרים תוכלו לאמוד על כמה הרכב חסכוני ולהגיע להחלטה מושכלת יותר באשר לבחירה בו. 

נהיגה מהנה!

כתבות נוספות
שאולי תאהבו