אילו תוכנות קיימות למעקב מניות

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

רכישת מניות או מכירה שלהן המתבצעות בזמן הנכון, עשויות להניב למשקיע הנבון הכנסות משמעותיות. זאת, בהתאם לסכום ההשקעה שלו מצד אחד ולרמת הסיכון שאותה הוא מעוניין לקחת במהלך הפעילות שלו בבורסה לניירות ערך מצד שני. כיצד מתנהל המסחר בבורסה לניירות ערך ואיך ניתן להשתתף במסחר הזה?  אילו תוכנות קיימות למעקב מניות וביצוע הרכישה בעת הצורך? בשורות הבאות נעסוק בבורסה לניירות ערך בישראל והדרכים להפוך אותה למקור הכנסה משמעותי.

 

הבורסה לניירות ערך והתנהלות המסחר

הבורסה לניירות ערך קיימת במדינת ישראל מאז סוף שנות השלושים של המאה הקודמת. במהלך השנים עברה הבורסה שינויים רבים, שמה שהשפיע עליהם היה בעיקר ההתקדמות הטכנולוגית. מי שתפעל את הבורסה וביצע פקודות מכירה או רכישה של מניות היו הברוקרים המוסמכים לכך. בתחילת הדרת התקבלו ההוראות מראש ובוצעו ביום העסקים שלמחרת העברת ההוראה. בהמשך, עם השתפרות האמצעים הטכנולוגיים, ניתן היה להעביר את ההוראות טלפונית, והן בוצעו במהל ך יום המסחר. את ההוראות העבירו מי שהיה להם תיק מניות בבנק, באמצעות מתן הוראה לבנק, שהוא מצידו העביר אותה לידי הממונים על הנושא בבורסה. הטלפון השבור הזה האריך משמעותית את הזמן מהרגע שהוראה נמסרה ועד לרגע הביצוע שלו. לעיתי, כשההוראה בוצעה, היה הביצוע חסר תועלת או שהתועלת שבו היתה המוכה.

 

חשבונות דיגיטליים ותוכנות מעקב מניות

בסוף שנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים, התחילה הבורסה במגינת ישראל, בדומה לבורסות בעולם המתקדם בכל, לפעול בצורה דיגיטלית. לעובדה הזאת היו שתי משמעויות: האחת – המסחר בבורסה מתנהל כיום בשקט, ולא ברעש כפי שהיה נהוג בתקופות קודמות. בנוסף, הוראות רכישת מניות או מכירה שלהן נקלטות במהירות ומבוצעות ברגע שהתנאים בשלים לכך, בהתאמה לקביעה של הרוכש או המוכר.

הבנקים השונים, כמו גם מוסדות חוץ בנקאיים המתמחים במסחר בבורסה, מעמידים כיום תוכנות משוכללות ויעילות לרשות המשקיעים. התוכנות הללו מאפשרות מתן הוראה מקוונת לרכישה או מכירה של ניירות ערך, תוך עמידה בתנאים שנקבעו על ידי הבורסה או על ידי בעל המניה. דוגמה לתנאים כאלה היא רכישה של כמות מינימום, שמתחת לה לא ניתן להפעיל את ההוראה. עם הבנקים המעמידים תוכנות ייעודיות לרשות המשקיעים ניתן למנות את בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט ועוד. חברות השקעה דוגמת גאון פיננסים מאפשרות למשקיעים באמצעותן לבצע הוראות באופן עצמאי, בעמלות נמוכות ובמהירות גבוהה. המאפיין העיקרי של הבורסה הוא המסחר השקט. זאת, למרות המתח הרב שבו המסחר הזה מתנהל בחלק ניכר מהיממה. למעשה, המשקיע קשור ישירות לבורסה ואיננו נזקק עוד לשירותיהם הטובים של הברוקרים, על היתרונות והחסרונות בשיטת העבודה הזאת. חושבים להשקיע בבורסה? רכישת מניות מעניינת אתכם? צרו קשר כבר כעת ואנו נחזור אליכם ונסביר כל מה שצריך ונדרש לכם להמשך תהליך המסחר בבורסה.

לוח מניות

כתבות נוספות
שאולי תאהבו