איך מקבלים אישור לפטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

חולים במחלות כרונית נאלצים להתמודד עם קשיים רבים – בריאותיים, בירוקרטיים, משפחתיים וכלכליים. המחלה הכרונית פוגמת ביכולת שלהם להמשיך לעבוד באותו היקף משרה כמו טרם המחלה, ולכן יכולת ההתפרנסות שלהם עלולה לרדת בצורה משמעותית. מלבד חולים כרוניים, גם אנשים שנפצעו בתאונות דרכים ובתאונות עבודה עלולים להיתקל בקשיים דומים. לאור זאת, המוסד לביטוח לאומי מעודד את אותם אנשים להמשיך לעבוד, ולקבל הטבות מס שונות.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

אזרחים אשר היכולת התפקודית שלהם נפגעה, בשל מחלה, תאונה או אירוע אחר, ושילמו דמי ביטוח לאומי טרם הפציעה, עשויים להיות זכאים לקבל פטור ממס הכנסה. באופן רשמי, ישנם 3 תנאים מצטברים לקבלת הפטור:

  1. מקור הכנסה חייב במס
  2. תקופת הנכות היא מעל 185 יום
  3. אחוזי הנכות עומדים ברף הזכאות המופיע בחוק

 

תהליך מימוש הזכות

כדי להגיש את הבקשה לפטור עליכם להיות בעלי אחוזי נכות רפואית בשיעור של 90% ומעלה. אם אינכם מוגדרים ככאלה, יש לגשת לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח הלאומי, שם יקבע לכם שיעור הנכות המתאים. במידה ואתם עומדים בשיעורי הנכות המצוינים בחוק, ובשאר התנאים האמורים לעיל – אתם צריכים להגיש לרשות המיסים את המסמכים הנדרשים.

 

איך מתחילים בתהליך?

כמו כל דבר בירוקרטי, מדובר בתהליך ארוך ומסורבל. יש להגיש טפסים רבים, להתייצב בוועדות רפואיות ולעמוד בפני אנשי מקצוע רבים. הדבר קשה לכל אדם, אך במיוחד עלול להקשות על אנשים בעלי נכות. לאור זאת, עדיף להיעזר בחברה למימוש זכויות רפואיות אשר תלווה את הנכה לאורך כל הדרך, עד לקבלת הפטור.

 

באילו מקרים ניתן לתבוע פטור ממס הכנסה?

אישור פטור ממס הכנסה מוענק בגין אירועים רבים, אשר גורמים לנכות רפואית בשיעורים מסוימים. בדרך כלל הנכות היא על סמך מחלה, אך לעיתים היא ניתנת על פי חוקים שונים. דוגמאות למקרים המקנים נכות:

  • חולי סרטן
  • לקות ראייה או שמיעה
  • מחלות כרוניות
  • מחלות סופניות
  • חוק נכי צה"ל
  • חוק נכי רדיפות הנאצים
  • חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה
  • פציעה בתאונת דרכים

 

נכות רפואית או נכות תפקודית

הנכות הרלוונטית למתן אישור פטור ממס הכנסה היא הנכות הרפואית בלבד. מדובר בנכות שנקבעת באופן יבש, ללא התחשבות בפגיעה באורח חייו של הנפגע. שיעורי הנכות מוערכים לפי ספר הליקויים של הביטוח הלאומי. הספר מפרט את כל סוגי הפגיעות, וקובע לכמה אחוזי נכות כל אחת מהן גורמת. כלומר, הנכות הרפואית לא משקפת את הפגיעה ביכולת ההשתכרות של האדם.

 

לסיכום

אזרחים רבים עשויים להיות זכאים להקלות שונות במס. אם אתם סובלים מבעיה רפואית, אשר פוגעת ביכולת ההשתכרות שלכם, בדקו אם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה. מומלץ להיעזר בחברה למימוש זכויות רפואיות אשר תסייע לכם בתהליך הבירוקרטי.

מיסים

כתבות נוספות
שאולי תאהבו