מציאות וירטואלית: מה זה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

יש לא מעט מונחים בעידן המודרני שבו אנחנו חיים שכולנו התרגלנו לשמוע, אך האמת היא, שלא כולנו עוצרים להבין לעומק במה בדיוק דברים אמורים. אם גם אתם שמעתם לא פעם את המושג מציאות וירטואלית אך לא לגמרי הבנתם מזה אומר, דעו שאתם לא לבד. חשוב להבין שלאורך ההיסטוריה, ההבנה של השאלה מה זו מציאות וירטואלית, או מציאות מדומה, עברה שינויים רבים. באופן כללי ניתן לומר שמדובר על תיאוריה שאומרת שאולי המציאות, כפי שאנחנו חווים אותה, אינה אמיתית ואולי היא וירטואלית לגמרי. עם השנים ועם התפתחות הטכנולוגיה ניתן לראות שהמציאות הוירטואלית הגיעה כבר למימדים מדהימים. בעבר אי אפשר היה לדמיין שחברה כמו גוגל תייצר משקפיים ותיקח את המשתמשים לחוויה וירטואלית כפי שהיא עושה היום. למעשה בימינו אתם יכולים לראות נוף של עיר, רחוב או בית ולהרגיש שאתם ממש נמצאים בתוכו! עם זאת, כמובן שאתם לא באמת נמצאים במקום שאתם רואים, מרגישים וחווים, ולכן השם המדויק הוא מציאות וירטואלית.

זוג משחקים

מהם היתרונות של מציאות וירטואלית?

כמו כל דבר אחר שקורה באנושות, גם את הנושא של מציאות וירטואלית אפשר לקחת כמובן לכמה מקומות שונים. יש מי שייקח את הנושא הזה לעולם של הכתות או של מנהיגי קבוצות טרור והכול במטרה להראות למתנדבים החדשים איך הם ירגישו בעת ביצוע פיגוע המוני. מצד שני, מחקרים רבים מראים שכאשר אדם לוקח חלק בפעילויות שונות של מציאות מדומה מתעורר אצלו רגש הרבה יותר חזק של אמפטיה. לכן ניתן לראות גם לא מעט תחומים שבהם נעשה שימוש במציאות וירטואלית במטרה לעורר את האמפטיה של האנשים מסביב. בין כל אלה, אסור לשכוח שיש גם אינספור משחקים מסוגים שונים שמתבססים על התיאוריה ועל הטכנולוגיה של מציאות וירטואלית. לכן ברור מדוע גם לא מעט משאבים מופנים לעניין הזה וניתן לראות שבימינו כמעט בכל בית בישראל יש לא רק מכשירים שמאפשרים ליהנות ממציאות וירטואלית אלא גם משחקים מסוגים רבים.

לבחור את המשחק הנכון

במידה ואתם הורים לנערים ונערות שמבקשים מכם ללא הפסקה לקנות להם משחקים חדשים של מציאות וירטואלית, כדאי שתדעו שאחריות מאוד גדולה מוטלת על הכתפיים שלכם. ראשית, אתם צריכים להחליט האם מבחינתכם זה חינוכי או לא ושנית, כמובן שאתם צריכים לבחור את המשחק הנכון. אל תשכחו שמציאות הוירטואלית יש גם לא מעט דברים חיוביים והיא מאפשרת למוח של הצעירים שלנו לפתח תכונות שאנחנו, המבוגרים, יכולים רק לחלום עליהם. מדהים לראות כיצד הצעירים שעושים שימוש בכל הטכנולוגיה הזאת רואים הכול לפנינו, עושים את הדברים מהר יותר וגם מצליחים לחלק את הקשב ואת הריכוז שלהם בצורה נכונה. לכן, רגע לפני שאתם בטוחים שמדובר על עוד משהו שיבזבז לילדים שלכם את הזמן, כדאי שתבדקו את הדברים לעומק. המציאות הווירטואלית לא במקרה נכנסה לחיים שלנו וכבשה את מקומה בשערה, כך שכדאי לחשוב על הדברים בחיוב. מה שכן, זה לא משנה באיזה תחום יעסוק המשחק שתיקנו לילדים, כי מה שבטוח זה שכדאי להקפיד על איכות חסרת פשרות, כי לילדים שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר שיש.

כתבות נוספות
שאולי תאהבו