הסכנות בעידן הוירטואלי

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

לפני שנים קשה היה לדמיין זאת, אך היום זה כבר ברור כשמש: הטכנולוגיה מנהלת את חיינו. בעבר כלל אי אפשר היה לדמיין אפילו פעולה פשוטה כמו ללכת ברחוב ולדבר בטלפון, אך היום אנחנו יכולים תוך כדי הליכה ברחוב לקנות אפילו מכונית. יש אינספור יתרונות לעידן הוירטואלי ולכל הטכנולוגיה שהוא מביא לנו, כמו נגישות, האפשרות לנהל עסקים בכל מקום בעולם והאופציה לרכוש ידע אינסופי. עם זאת, העידן הוירטואלי מביא איתו גם לא מעט סכנות וחסרונות ולכן חשוב כל כך להיות מודעים לעניין הזה. אחת מהבעיות בעידן הוירטואלי, ולמעשה, אחת מהסכנות החמורות ביותר, זו העובדה שאנחנו לא באמת יודעים מול מי אנחנו נמצאים. כלומר, אם בעבר היינו רואים את האדם שאותו אנחנו רוצים להכיר, שאיתו אנחנו רוצים לצאת לדייט או שאיתו אנחנו עושים עסקים, הרי שהיום זה ממש לא כך. אומנם זה נכון שהיתרון זו העובדה שהעידן הוירטואלי הפך את העולם להרבה יותר נגיש, אך מצד שני, יש גם לא מעט נוכלים שמנצלים זאת. לא פעם קורה שאנשים מבצעים עסקאות אונליין, קונים מוצרים שונים באלפי שקלים ובסופו של דבר מבינים שהאתר שממנו הם רכשו הכול לא קיים, נסגר או נעלם.

נוכל בתמונה

הסכנות להן חשופים ילדינו הקטנים ובני הנוער

אי אפשר לדבר על הסכנות בעידן הוירטואלי ולהתייחס גם לשאלת הכסף וגניבת מספרי כרטיסי האשראי, שכן בפועל קיימת סכנה גם גיל הרך. ראשית, בתור הורים הרבה פעמים מאוד קשה לצנזר את החומרים שאליהם הילדים שלנו נחשפים. מצד אחד זה חיובי, כי ילד יכול לשבת מול המחשב ולקרוא מידע אודות כל נושא שבעולם, אך מצד שני, הוא גם עלול להיחשף לתכנים שמאוד לא מתאימים לגילו. בנוסף, עוד סכנה היא העובדה שבעידן הוירטואלי פדופילים יכולים ליצור קשרים עם ילדים בקלות רבה, לפתות אותם ולפגוע בהם קשות. לכן אנחנו, ההורים, ניצבים מול אינספור אתגרים במובן הזה ונשאלת השאלה: מה באמת אפשר לעשות בנידון? האם יש דרך שבעזרתה נוכל להגן על הילדים שלנו? ואם כן, מה הדרך הנכונה? לא פשוט לענות על השאלות הללו אך מה שבטוח זה שאם גם אתם מוטרדים מהעניין הזה, דעו שאתם לא לבד.

חינוך או צנזורה?

בבואנו לענות על השאלה כיצד נוכל להגן על הילדים שלנו מפני הסכנות שמביא איתו העידן הוירטואלי, אנחנו רואים שיש, באופן כללי, שתי גישות שונות. הגישה הראשונה אומרת שצנזורה וכל מיני טריקים שיחסמו את הילדים מתוכן מסוים או מסכנות כאלה ואחרות זו הדרך הנכונה להגן עליהם. לעומת זאת, הגישה השנייה אומרת שכן צריך לתת לילדים את האפשרות להשתמש בכלים הוירטואלים השונים, אך חשוב לחנך אותם ולהסביר להם כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. בין אם אתם מאמינים בדרך הראשונה ובין אם עבורכם הדרך השנייה היא הנכונה, חשוב שלא תתעלמו מהעניין הזה. העידן הווירטואלי שינה את חוקי המחשק במובנים רבים ולכן חשוב להיות מודעים לכך ולהחליט כיצד אנחנו מתמודדים. מעבר לדאגה הבסיסית לילדים שלנו ולשלומם, כמובן שצריך גם לחשוב על השאלה איך אנחנו בעצמנו לא "נופלים בפח" ולא עושים עסקאות לא חכמות שעלולות לפגוע בעיקר בחשבונות הבנק שלנו. חשוב לקנות רק בצורה מאובטחת ובנוסף, רגע לפני שאתם שולפים את כרטיס האשראי שלכם ומשלמים, כדאי יהיה לבדוק דבר או שניים אודות האתר שבו אתם חושבים לבצע את הרכישה. אם תנהגו במשנה זהירות סביר להניח שגם אתם, כמו רוב האנשים, תצליחו להגן על עצמכם ועל היקרים לכם גם בעידן שכולו וירטואלי כמו העידן שבו אנחנו חיים.

כתבות נוספות
שאולי תאהבו